9 Morgen op de Camino Frances. - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 9 Morgen op de Camino Frances. - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

9 Morgen op de Camino Frances.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Mei 2015 | Spanje, Lugo

Oeps....me stukkie weg......zo vervelend. Misschien komt het nog terug.
Doe nog even een poging. Gister via een prachtige route, Cadavo Baleira, Castro Verde, Santa Maria De Condar in Lugo aangekomen, leuk provinciestadje. Dwz, rondje om, kathedraal, oud centrum, terrasje en een gezellig restaurantje aangedaan.
Grote en mooie herbergh, je komt er aan door een poort van de Romaanse stadsmuur, een dikke meter steen, prachtig om te zien en je voelt je vereert als je zo'n stadje binnen loopt.
Leuke winkels ook, maar daar heb je ff niks aan. Zoals dit soort plaatsen, een groot centraal plein, Kathedraal, veel terasjes en restaurantjes. Zit ik goed en wel aan mijn welverdiende en heerlijke G.T., beginnen zij een grote schoonmaakbeurt aan de zonneluifel en terras, hoe erg is dit, maar gezellie is anders....
Vreemd om weer zoveel mensen op de straten en pleinen te zien, maar dit went snel hoor. Echt Spaans, luxe en mooi opgedoft de straat op!

Vandaag over de romaanse route naar hier: Ponte Fereirra. Een heerlijke herberg. Camino-echtpaar en zitten hier nu zo'n 4 jaar in. Je voelt bij binnen komen...enthousiast, zij weten wat voor kilometers je deze dag hebt gemaakt en dat geeft een goed en gastvrij gevoel. Nette en luxe badkamers, met wat ruimte voor je spullen. Een bankje een haakje maakt al een verschil....het gaat niet om luxe maar er is meegedacht.
Hier ook gezamenlijk eten. De meesten ken ik hier nu wel. Na morgen is dat over. Dan komen er routes bijeen. Het zal drukker zijn, dat kan snel. Ook het landschap is vriendelijker, vlakker en anders van kleur. Van de week zat ik op dikke 1000 m. hoogte met de routes, klimmen en dalen.....Alleen al vlakker is fijn.!!!

Het begint hier al naar lekkere keuken-geuren te ruiken. Rond 19.30 uur aan tafel...ik laat me verrassen!
Het is salade, paella, brood, water, wijn en een regionaal toetje, een soort van caramelpudding, en koffie met chocolade toe.
We zitten in de overkapping en zij maakt elke dag Paella in een megapan. We kletsen nog wat na en gaan allemaal weer heel voldaan aan de snurk!!!!
Tot na de volgende kilometers met het sjokken met de stokken!

Dikke zoen vanuit het kleurrijke en gezellige Spanje, Ann@!


  • 08 Mei 2015 - 19:41

    Vronir:

    Lieve Anna. Ik geniet van je verhalen. Heerlijk. Stoere meid ben je. Dikke zoen uit Varzy

  • 08 Mei 2015 - 19:46

    Irene:

    Ohw, het bekende gedonder met de site. Gelukkig houd je vol en kunnen we alsnog je belevenissen lezen!

  • 08 Mei 2015 - 19:58

    WIL:

    Hoi stoere zus,
    Leuke verhalen. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Hier alles goed en groetjes, Wil

  • 08 Mei 2015 - 20:21

    Agnes:

    Heb vandaag op de t v gezien dat het weer beter wordt bij je. Dat komt je wel toe. Nog veel wandelplezier. Kus van ons!!!

  • 09 Mei 2015 - 00:23

    Gerda:

    Hey Ans,
    Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen en dat alles goed met je gaat.
    Wat ontmoet je weer een hoop mensen en wat leuk dat je mensen uit blokker ontmoet.
    Geniet van je verdere reis dikke zoen van ons uit wognum

  • 09 Mei 2015 - 07:57

    Frans Schepers:

    Hallo Ans,
    Jouw Primitivo zit er bijna op. Ik hoop dat ik niets teveel gezegd heb, een fantastische route toch.
    Ja en het laatste stukje over de Frances moet je er maar bij nemen hoewel ik het vorig jaar wel mee vond vallen. Inderdaad de herberg in Ponte Ferreira is gewoon fantastisch. Was het avondeten zoals gebruikelijk paella?. Nog een buen camino en een goede aankomst in Santiago.
    Frans

  • 09 Mei 2015 - 15:54

    Tante Hans:

    Hallo Ans,
    Leuk om je berichtjes te lezen, knap hoor dat je zulke afstanden loopt!
    Hier alles goed, we gaan hier een beetje van het voorjaar genieten
    Een prettige wandeling en veel plezier, groetjes tante Hans

  • 09 Mei 2015 - 15:54

    Tante Hans:

    Hallo Ans,
    Leuk om je berichtjes te lezen, knap hoor dat je zulke afstanden loopt!
    Hier alles goed, we gaan hier een beetje van het voorjaar genieten
    Een prettige wandeling en veel plezier, groetjes tante Hans

  • 10 Mei 2015 - 07:31

    André Bibo:

    Ans met dank aan René zit ik weer in jouw spoor. Met zelf een stuk Camino del Norte ervaring voel ik mij zeer verbonden met je verslaglegging. Woensdag rond de Weel gelopen met Pé Brink (fietser 2014), gisteren met de Franciscaanse Beweging gelopen in Spaarnwoude en omgeving met o.a. Jan Louter (Zwaag), mijn Camino inspirator en man van het eerste uur van regio NH St Jacobsgenootschap. Camino laat je (gelukkig) nooit meer los. Ik blijf je volgen. Ultreia!

  • 10 Mei 2015 - 10:51

    Ton En Vrony:

    Lieve Ans, hier een berichtje van ons, op de eerste plaats nog bedankt voor de kaart. 21 April was de dag en 30 April zijn we met ons gezin naar Egypte op vakantie gegaan en gisteravond weer thuis gekomen. We hebben een heerlijke vakantie gehad en heel wat beter weer dan jij hebt. Maar respect hoor, je doet het toch maar weer, heel anders dan de vorige keer en het weer wat ook niet erg mee werkt, maar je moet nog even, dus de zon komt er ongetwijfeld aan, en al die mensen ontmoeten, geweldig en echt jou ding, wij wensen je een mooie dag, tot de volgende mail en ik ga de koffers uit pakken. groeten van ons

  • 10 Mei 2015 - 20:22

    Riet :

    Hoi hoi Ans....wat geweldig weer... Al de verhalen! Krijg al heimwee....ik tel de tijd écht af.....maar jij gaat nog ff genieten van al dat moois daar....ik wens je heeeeel moooooi weer....en, ja ik weet ut. Genieten doe jij sowieso wel.....!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 24069

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: