8 Nu in provincie Lugo! - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 8 Nu in provincie Lugo! - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

8 Nu in provincie Lugo!

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Ans

06 Mei 2015 | Spanje, Lugo

Hier een nieuwwsberichtje vanuit: Cad Avo Baleira! Een dorpje zoals de dorpjes van "het dorp" van Wim Zonneveld wordt bezongen. Het bestaat hier nog! Met de routes kom ik er elke dag wel van dit soort tegen. Le Farrapa, Castro, Cereijeira, hoe spreek je het uit, Gestoselo, Penafuente, Alto del Acebo, El Acebo, Cabreira, A Fonsagrada, Padron, dit zijn zomaar wat namen van de speldenprikplaatsjes.
Inmiddels ben ik op een dag wandelen vanaf Lugo. DWZ wat vlakkere wereld met ook meer zicht en zon. Gisteren 5 mei begon met gezellig oranje sokjes, oranje sjaaltje, geheel in stijl enzenz. Het is om 9 uur gaan regenen, nou dat wil je niet weten. Hagel, natte sneeuw, koud, maar er is geen weg terug. Zit je eenmaal op de route, ja, moet je door. Bizarre dag. Over de hele route van zo'n dikke 30 km, 1 cafeetje!!! Beetje zuinigjes mag ik wel zeggen.......

Maar als je dan in een Herbergh komt waar de kachel brand...... heerlijk. Ook deze x koken we samen, Dominique en Chantal en een Deense, ook een Anna, in de herbergh omdat er geen voorzieningen zijn. De een heeft pasta, tomaat, brood, noten enzenz. We gooien alles bij elkaar en met mazzel heeft iemand nog een wijntje mee. We hebben weer simpel maar smakelijk zitten te smullen in internationaal gezelschap.
5 mei 2015, deze dag zal ik niet licht vergeten, maar wel goed en snel afsluit.

Vandaag is het heerlijk weer en wat vriendelijker omgeving, makkelijker lopen dus.
De ontmoetingen zijn weer enig, veel Spanjaarden. 2 mannetjes +_ 75 hebben heel lang in Brussel gewerkt en spreken heel goed engels en zijn verknocht aan Holland. Prachtig vonden zij dat oranje op 5 mei en vierde met mij mee. Ook een echtpaar uit Amerika, Ned. ouders, hadden oranje om gisteren.(van de eerste herbergh) Die Spanjaarden bezweken bijna, zo blij om mee te genieten van deze dag. Opvallend veel buitenlanders die iets Hollands hebben. Vader/dochter uit Nieuw Zeeland, schoonfamilie van Holandse komaf. Frank uit Uraqauy, hetzelfde. En zo is het een aardig clupje wat hier zoal aan de wandel is. Straks met een clupje menu del Dia. Komt niet veel voor, daar er weinig restaurantjes zijn. Dan is het juist weer heel leuk om met elkaar een maaltijd te maken, dat is wel heel echt Camino. Na deze etappe zijn er meer faciliteiten onderweg, maar ook meer wandelaars.
Engel is inmiddels ook op pad. Die heefte de eerste brouwerij gehad.
sorry voor alle schrijffoutjes maar vanaf een telefoon wat een gepiel, voor je het weet stopt de verbinding!

Het volgende bericht zal ws vanaf de vervolgcamino komen
Van mij hier een Zonnegroet vanuit het mooie, en nu zonnige Spanje, Anna.( zo noemen ze mij, prima hoor) doedoeizwaaizzwaai!

• 06 Mei 2015 - 18:45

Marion:

Goed bezig Truus!! Ja zo kom je jezelf weer tegen zo , knap hoor gewoon door stappen in weer en wind, met je doel voor ogen, succes, geniet en blijf schrijven, lees wel over de foutjes heen hoor, no problem, kusxx

• 06 Mei 2015 - 19:45

Theo Ligthart:

Lieve Anna!

Ik heb nog geen vout in je schreiven kunnen ontdeken.
    Probeer je te volgen met Google Earth.
    Heb het dorpje Cad Avo Baleira gevonden.
    Geniet, geniet, geniet.

Theo

• 06 Mei 2015 - 20:01

Veronique :-):

Vanuit Vézelay veel liefs. In gedachten loop ik met je mee. Wat een avonturen Anna.

• 06 Mei 2015 - 20:26

Agnes Stuifbergen:

Schrijffouten geen probleem, het is al gezellig om je te volgen. KANJER!!!!

• 06 Mei 2015 - 20:56

Anke:

Hoi Anna, Ans, wat leuk om een nieuwe naam te hebben. En wat maak je zo een hoop mee.
    De foto's ook om te genieten, voor ons nog 14 dagen. En wat de foutjes betreft is niet erg hoor.
    Buen Camino van ons.

• 06 Mei 2015 - 21:15

Tineke:

Hoi Anna, je bent niet alleen stoer maar ook sterk!
    Genieten!

• 06 Mei 2015 - 21:27

René :

Anna, fantastisch om je verhalen te lezen. Leuk dat je overal weer Nederlands bloed tegenkomt.
    Geniet.

• 07 Mei 2015 - 20:15

Engel:

Mooi dat je zo geniet, dat was de bedoeling je had al gezegd dat je wel bijzonder weer zou treffen
    , maar dat kan alleen maar beter worden.
    Ik ga ook lekker door frankrijk zit al een beetje in de Bordeaux nog weinig van de wijn te zien natuurlijk maar de mooie huizen komen misshien morgen.
    Mijn volgende stop (ik zit nu iets boven Bordeaux) is in de Cognac wat ik ga van drank naar drank dat is mijn thema.
    Groetjes dikke kus en sterkte.

• 07 Mei 2015 - 21:40

Sandra :

Hallo Tante,
    Knap hoor en dan de regen trotseren op die "geitenpaden". Geniet er lekker van. Veel plezier nog!
    Kus vanuit Hoofddorp