15 Is 3 x dan scheepsrecht? - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 15 Is 3 x dan scheepsrecht? - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

15 Is 3 x dan scheepsrecht?

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

31 Mei 2015 | Nederland, Hoorn

We zijn al 3 dagen thuis, na;
450 wandelkilometers van Ans
18 herberghovernachtingen
Heel veel leuke contacten gehad en lieve mensen ontmoet
Voldoende water, thee, koffie, sapjes, bocadilla's, tosdados,
menu del Dia, pasta/kaas, muesli- en chocoladerepen, noten, fruit en soms een glaasje wijn
Een paar buitjes regen en wat mist….
Veel zonneschijn
Blubberpaden en keiwegen, bergje op……. en bergje af…….…
Een paar kilo te zijn afgevallen
5700 km auto-caravankilometers van Engel
12 verschillende campings gehad
Diverse tanken benzine
Veel moois gezien en bezocht
Kortom, de Camino-reis 2015 van ons beide zit er op.
We hebben prima terugreisdagen gehad en veel leuke stadjes en ook sfeervolle inieminiplaatsjes bezocht.
In Sobrado het oude maar nog ó zo mooie Klooster.
Het geweldige en wereldberoemde Guggenheimmuseum, met daarna, de leuke 'old town' van Bilbao bezocht.
Roncesvalles weer een bezoek gebracht en daar vele bekenden gezien en gesproken.
Het is allemaal heel voorspoedig verlopen. Dan mag je toch heel blij zijn. We zijn toch zomaar weer zo'n 4,5 week op pad en op de weg geweest. Onderweg ook leuke campings gehad waarbij verrassend 1 Hollandse, dat is dan toch leuk, als je dan binnen komt met je paar woorden Frans en hoort, praat maar gewoon Nederlands hoor, een beetje thuis dan!
Het rijden door de korenvelden op het Franse zonnige platteland was ook heel mooi. Gaf een beetje Ilja Gort gevoel, een soort van God in Frankrijk. Dan zie je ook de echte kleine authentieke dorpjes nog. Vaak ook wel veel leegstand, de jeugd trekt ook daar veel naar de grotere plaatsen.
Wie koopt mijn 'VENDE' pand. Liefhebbers gevraagd om de boel weer op te vijzelen.
Verbazend ook in Frankrijk en Belgie dat in de Cafe's of Restaurant's al zo vroeg aan de borrel wordt gezeten. Even na 10 uur, als het bij ons nog koffietijd is, wordt er daar al enorm het glas geheven, alsof dit de gewoonste zaak is, daar dus wel.
Bij ons niet voor te stellen. In Spanje is het tijdens de lunchtijd, een glas wijn, staand aan een van de grote wijnvaten, een praatje en een hapje, dat is weer de lunchtijd Spanje!
Maar goed, we zijn weer thuis, de schoenen zijn gepoetst, de wasjes gedraaid, alle tassen weer leeg en opgeborgen, de auto glimt weer na al die modder, de caravan heeft inmiddels ook een sopje gehad, de post doorgenomen en diverse mails beantwoord.
Tijd voor het mooie nagenieten en nieuwe plannen te plannen…..
Toch nog een keer 'aandewandel' vanaf PORTO???
Is 3 x dan scheepsrecht??
De tijd zal het leren. Nu nog een paar dagen vrij, beetje afkicken na al die weken.
Mocht ik 'weeraandewandel' gaan, dan hoor en lees je het vast.
Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en kaartjes bij thuiskomst.
Met een grote zonnegroet van Engel en Ans***

• 01 Juni 2015 - 09:41

Agnes Stuifbergen:

Hoi ans en engelGeweldig gedaan hoor, ook engel natuurlijk, heeft toch ook al die kilometers afgelegt om je op te halen, en niets geen ongemakken!! Sjapoo!!!! Geniet nog lekker even na en tot gauw!!! Kus Kus.

• 01 Juni 2015 - 09:46

Wilma En Ralph:

wat kan jij toch heerlijk schrijven en dat je misschien al weer plannen hebt. Wij denken dat het daar niet bij blijft. Jij bent besmet door Camino koorts en je blijft die vrouw met ballen. Wij inmiddels in Spanje en hopen dat wij elkaar na 1 juli zien. Ge lekker na genieten. Bedankt Ans voor je mooie en leuke verhalen.

Lieve groet van ons

• 01 Juni 2015 - 18:57

Marjan Van Doorn:

Hoi Ans en Engel,
    Wat een leuk verslag! Ook al heb ik je al in levende lijve gesproken, erg gezellig om dit te lezen. En dan de foto's, om jaloers van te worden! Nee hoor, ik ben blij dat jullie het allebei zo goed hebben gehad. En inderdaad: driemaal is scheepsrecht! Dus ga ervoor! Nogmaals bedankt voor je lieve bezoekje en de bloemen die prachtig staan. Tot gauw! Marjan