De dagen in Pamplona. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu De dagen in Pamplona. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

De dagen in Pamplona.

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Oktober 2014 | Spanje, Pamplona

Hola, vanuit Pamplona!

Even een berichtje van de Zonneveldjes.
Zondagmorgen vroeg zijn we op pad gegaan, prima rit gehad, een bokke-end weg hoor, maar prachtig weer en goed gereden. Op zijn tijd een snoepje, snapje, stopje en een overnachting op 1000 km in Saintes gehad. Een beetje slaperig stadje waar op zondag niet veel te beleven is, gelukkig een heerlijk terras voor een hapje en verfrissing!! Dat hadden we wel verdiend na zo'n rit. Maandagochtend vertrokken we voor de laatste 400 km en rond de middag waren wij al in NH El Toro in Pamplona. Leuk, Spaans hotel met vele gemakken.

We zijn direct de stad ingegaan en herkenden al vele plaatsen waar we vorig jaar zijn geweest. We hebben ons rustig gehouden, een wandelingetje, drankje en hapje en heel vroeg naar bed.
Zo'n rit gaat je niet in de koude kleren zitten [we zijn geen 20 meer, wie zij dat vorige week nog???]

Dinsdag, fris en fruitig ontbeten en aan een "sentimentel journey" begonnen.
Aan Engel wilde ik nog vele plaatsen laten zien waar ik gewandeld heb en Engel niet geweest is.
We zijn naar Alto del Perdon gereden, de ijzeren beelden boven op een bergtop, hoge rit en zagen direct al vele caminogangers wandelen.......raar gevoel en missie 1 geslaagd
De eerste missie geslaagd, al is het met de auto lastiger vinden, als dat je pijlen volgt.
Na een koffiepauze weer op pad, richting Puenta La Reina, daar aan het begin van het dorp de auto neergezet en aan de wandel, wat een schattig plaatsje en de brug, heel bijzonder, weer om er te lopen en te zijn. Ook even naar de herberg geweest waar ik daar geslapen heb, De Apostel, gesloten, maar goed, het zien is al leuk. Missie 2 geslaagd.
Misschien kunnen we nog even door naar Estella en naar Irache, de wijntap aan het pad. Estella weer leuk, wandelaars gesproken en het verhaal;
Jaja, vorig jaar gelopen enzenzenz blabla bla en donderdag gaan we naar Roncesvalles, om te hospitaleren, doet het goed. Je loopt er als toerist, maar dat voelt niet, en toch ook niet echt een toerist want we hebben een missie ofwel een klus van 2 weken te gaan!
Dus wij mogen ons ook onder de wandelaars scharen! Veel leuke gesprekken gehad.
Op naar de volgende verrassing, de wijntap, deze staat bij een Bodega een een boerenpad en jawel, ik herkende het punt waar ik in ging en nu met de auto, wij er door.... jawel, daar staat het 'wijnmonument', een tap met wijn en water,
voor de wandelaars, leuk om het terug te zien en natuurlijk, een proefje gedaan! Missie 3 geslaagd.
Als we nog toch op pad zijn, dan nog even door naar Villa Major, waar ik met Meneer Richard en kamer deelde en ja, daar zijn we ook even geweest. Daar een dame gesproken, uit Ohio, USA, deze dame vliegt dus hier naar toe om ook, 3 weken te hospitaleren, er zijn meer ....aparte mensen zal ik m maar zeggen! Al met al een prachtige dag, zonnig, zo'n 26 graden en een lekker zonnetje! Missie 4 geslaagd.
'S Avonds gegeten in het hotel, dan hoeven geen auto meer te gebruiken!
Vandaag een tour gemaakt, Spaans origine, vele mooie plaatsen gezien en bezocht.
Sanguesa, Lumbier, Monasterio van Leyre, en in Pamplona nog even een mooie wandeling gemaakt.
Zo dit zijn de opwarmdagen om morgen richting Roncesvalles te gaan.
We houden je op de hoogte! Adios Amigos E & @.

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014