11 De Camino van Engel met de Kip. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 11 De Camino van Engel met de Kip. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

11 De Camino van Engel met de Kip.

Door: Engel

Blijf op de hoogte en volg Ans

13 Mei 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo volgers,
Met een beetje geluk komt dit berichtje op de site van Ans.
Ik heb geprobeert Ans haar Primitivo te rijden, het is gelukt maar vraag niet hoe, de weg is slecht te volgen en regelmatig word ik van de weg gebonzjoerd het is in Spanje heel vreemd, ze maken er overal nieuwe prachtige snelwegen.
Het geldschip van de EU is zeker over gekomen. In Nederland hoeven ze alleen een weg aanleggen, maar hier moeten bergen gevlakt of doorboord worden en dan nog viaducten maken voor de boeren die aan twee kanten land hebben. Mijn tour ging natuurlijk over diezelfde bergen met honderd- duizend haarspeldbochten ik heb drie dagen het stuur goed uit geprobeerd.
Daarbij komt nog dat die soort van wegen in Nederland al 20 jaar niet meer bestaan zo slecht smal en hobbelig, maar het is gelukt en ik heb wel een heel goed beeld gekregen wat Ans heeft gedaan, dat is meer dan bijzonder, met in het achter hoofd de snelheid die zij maakt.
ik zit al in Santiago en vermaak mij uitstekend, en heb mijn bloeper al gehad, de verkeerde kant om de stad heen, normaal 3 kwartier, nu 3 uur, maar dat gebeurd mij natuurlijk (tomtom was leeg) maar ik heb de stad goed gezien.

Groetjes Engel.

• 13 Mei 2015 - 21:40

Joke Bakker:

Hoi Engel
    Als dit geen ware liefde is!!!!

• 13 Mei 2015 - 21:46

Joke Bakker:

Vervolg: Dit doe je toch maar voor je meissie! Wat mooi dat je haar Primitivo hebt gereden.
    Als je weer thuis bent horen we de verhalen wel, tijdens de wandeltochten. Geniet in Santiago en strak weer samen met Anna.
    Groet van Joke en Cees

• 13 Mei 2015 - 21:57

Agnes Stuifbergen:

Hooi engel
    Dit heb je toch maar weer gedaan. Ook vreselijk dapper hoor. Wat jij gedaan heb is toch ook pittig, met al die haarspeld bochten, met caravan. Je moet toch maar gek zijn op je meissie. Morgen een fijne dag samen. En rij voorzichtig. Groetjes van ons

• 13 Mei 2015 - 22:13

Tineke:

Hoi Engel,
    Wat zijn jullie toch een bikkels om dit te doen. Nog even en je ziet je lieffie weer! Wat hebben jullie elkaar weer veel te vertellen. Dapper en geniet nog lekker van al het moois! Groetjes Manus en Tineke

• 14 Mei 2015 - 00:44

Jan:

Hoi Engel,

Je flikt het toch allemaal maar zo in je uppie!
    Petje af hoor!
    Doe Ans straks de hartelijke groeten en als jullie samen in Santiago zijn: er zit in dat ene straatje een prima restaurant waar je Sint Jacobsschelpen (die beesten die erin zitten) kunt eten. De schelpen wassen ze voor je af en die kun je dan mee naar huis nemen!
    Veel plezier daar en goede reis terug.

Groeten,
    Je collega-hospitalero Jan

• 14 Mei 2015 - 08:22

Marion:

Hi Engel,
    Wat super leuk dat je de route hebt gereden, maar nog meer bijzonder dat jer er een stukje over hebt geschreven, echt heel leuk.
    Nog een paar nachtjes slapen en jullie zijn weer vij elkaar, geniet van alles wat op jullie pad komt, love M&M

• 14 Mei 2015 - 08:22

Marion:

Hi Engel,

• 14 Mei 2015 - 13:03

Gerda:

Hoi Engel wat leuk dat je ook een stukje schrijf.
    knap hoor dat je over moeilijk begaanbare wegen rijd naar Santiago.
    Valt niet mee met een caravan achter je
    Maar straks ben je bij Ans en kunnen jullie samen van vakantie genieten

• 14 Mei 2015 - 14:41

Marjan:

Zo Engel, dat is niet mis! Wat een avontuur en niemand om even tegenaan te mopperen onderweg, dat zou ik tenminste wel doen als ik in jouw schoenen stond! Geniet maar lekker van alles wat je meemaakt en heel veel plezier bij jullie hereniging! groetjes, Marjan van Doorn

• 14 Mei 2015 - 17:45

Carla &Aik:

Hee Ans en Engel,
    Altijd weer leuk om te zien hoe jullie varen..we houden ze in de gaten de berichten..
    Hopende dat jullie weer heel aankomen en zien we elkaar weer op het brouwfeest..

Grts.C&A

• 15 Mei 2015 - 09:29

Wilma:

Hoi Engel en Ans,

Een bijzonder stel zijn jullie hoor. Bewondering voor allebei. Engel wat een avontuur en gelukkig is alles goed gegaan. Geniet met en van elkaar. Als jullie thuiskomen zijn wij in Spanje en al hebben wij geen blog, jullie horen van ons. In Juli staat de champagne koud!!!!!!. en dan maar hopen dat het dit keer lukt deze koud te maken.

gr. van ons