5 Dag 3 op de Camino! - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 5 Dag 3 op de Camino! - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

5 Dag 3 op de Camino!

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

01 Mei 2015 | Spanje, Oviedo

De tekst is even aangepast, nu thuis en sommige verslagen moeten even aan elkaar gebreid worden.

Als dit gaat lukken!?@
Ik begin gewoon met vandaag, 1 mei. De rest komt nog wel.
Gisteren met David, de eigenaar, van de herbergh afgesproken om gezamenlijk op te staan en niet vanaf 5 uur gerommel met de spullen en een voor een de deur uit. Na een heerlijk, ook gezamenlijk diner, salade, brood, linzensoep, toet, water, wijn en slaapmutsje!!!!! Heel goed geslapen en gewekt met een prachtig Ave Maria en ander mooie muziek. Samen ontbeten en ieder gaat na gedag en sommigen een Big Hugg de deur uit. David is een kei. Dat beschrijf ik nog een keer apart.
(ik zet het er nu, thuis even tussen.)
Toen ik aankwam in deze herbergh na een best zware dag was ik zó blij een bed te hebben en mensen te zien. Nadat ik Fernado had achter gelaten in Salas, heb ik (bijna) niemand meer gezien onderweg. Ook geen stop. Dat is een uurtje of 3 lang geweest en dacht ook wel, 'loop ik wel goed?' Uiteindelijk heb ik goed gelopen al leek er geen einde aan te komen die,+_ 7 km. Dat kun je hier niet voorstellen dat je daar zolang over doet maar als een weg.....op en neer.............keer op keer.......
Dan kun je wel huilen van blijdschap als je dan zo'n herbergh tegenkomt er er plaats is. Wierookje, haardje, warme douche, heeeeeerlijk, je bent gelijk een ander en nieuw mens na een half uur! David is ook een mensenmens en besteed gewoon zijn leven aan de herbergh. Donativo, wat je er voor over hebt. Een nobele instelling.
Efin, de volgende morgen.....het pad op. Regen......dus allle bescherming aan en gaan.
Het is zo mooi hier, veel groen, alpachtig. Met de de wegen is het heel bijzonder gesteld, bagger, modder, keien, en ander ongemak. Het klinkt niet erg positief, maar het is zo kicken. Dan loop ik daar in deze alles en zelfs godverlaten omgeving, de wereld is van mij en niks geen gedoe. In deze paar dagen is er al een groepje gevormd, sommigen zijn ook in
Oviedo gestart, anderen komen vanaf een ander punt. Onafgesproken komen wij elkaar tegen in de herbergen en dat maakt het bijzonder. Zoals gister, ik zit met mensen aan tafel uit Uraqauy, Zweden, Frankrijk, Hongarije en niks geen probeem met taal, we helpen elkaar. Het is weer een kadootje. Vandaag een prachtige route, veel klim maar dan ook daalwerk. De koffiebonen zijn dun gezaaid, dus als ik wat tegen kom, nou, dan neem ik het ervan. Vanmorgen in Tineo, koffie en een Bocadilla, zit ik goed en wel, stappen er 2 dames binnen, Hollands. Een inkopperje, dus een praatje ablablablabla. Wonen zij in Hoorn en in Blokker..... Hoe groot is de wereld. Ook nog viavia een vriendin van een van onze vriendengroep.
Het was een mooie dag, ondanks de blubber enzenz Ik ben nu in Campiello. Een vrij nieuwe herbergh, met supermarkt en restaurant. Straks gezamenlijk de pelgrimsmaaltijd eten. Het groepje duitse dames komt nu ook binnen. Die waren gisteren ook in mijn herberg. Het mist niet snel, de accomodaties zijn niet zo dik gezaaid hier en dat maakt dat het al snel een "caminofamilietje" wordt. Het is inmiddels borreltijd geworden en hoop dat dit verslagje goed verzonden wordt en dat je alvast een beetje idee hebt hoe het gaat!!
Grote groeten uit, Campiello!!!!! Adios Ans@!

  • 01 Mei 2015 - 18:24

    Aty Stam :

    Ans, zo te lezen geniet je weer met volle teugen. Veel plezier en buon camino!

  • 01 Mei 2015 - 18:32

    Anke:

    Een leuk en gezellig verhaal Ans en zo te lezen vermaak jij je wel.

  • 01 Mei 2015 - 18:42

    Lex:

    Of het toetsenbord is aan vervanging toe, of de Spaanse wijn is je al naar de vingertoppen gestegen of de Camino-koorts heeft je al te pakken. Als de tekst duidelijk wordt concludeer ik het laatste, Ans is weer helemaal in Caminosferen en heeft al nieuwe wandeldsmilielefen ontmoet. Geniet ervan :)

  • 01 Mei 2015 - 18:43

    Tineke:

    Hoi Ans, het is je weer gelukt! Leuk om te lezen hoe je het weer ervaart en ook weer doet! Mooie ontmoetingen begrijp ik.

  • 01 Mei 2015 - 20:20

    Agnes Stuifbergen:

    Genoten van je geweldige verslag. Kus van ons

  • 01 Mei 2015 - 20:24

    Vronie:

    Het genieten druipt eraf. heerlijk om te lezen.
    dikke knuffel

  • 01 Mei 2015 - 20:24

    Joke Bakker:

    Hy Ans
    Toch gelukt om een reisverslag te maken, maar nog bedankt voor je Appje! Leuk om weer van alles te lezen van wat je meemaakt en ervaart. Ja, wat je thuis al zei, het is een veel pittigere tocht dan 2 jaar geleden. Maar net wat je schrijft, de wereld is nu effe voor jou,en jij bikkelt er heerlijk doorheen. Ga zo door!
    Groet van Joke en Cees

  • 01 Mei 2015 - 22:06

    Sandra Groot:

    Hallo stoere tante,
    Dat klinkt allemaal goed. Succes verder met de tocht en hopelijk komt er ook nog mooi weer :-).
    Geniet er van.
    Liefs San

  • 03 Mei 2015 - 13:34

    Liesbeth:

    Hoi Anna,
    weer leuk om te lezen. Heerlijk voor je dat je er weer zo van geniet.
    Je heb nog een mooi stukkie voor de boeg dus nog heel veel wandel plezier.

    Lieve groetjes,
    Liesbeth

  • 03 Mei 2015 - 15:29

    Marjan:

    Leuk verslag, Ans! Je zit er al weer helemaal in, merk ik! Heel veel succes en vooral: geniet, zoals jij dat zo goed kan! groetjes, Marjan

  • 03 Mei 2015 - 22:28

    Tiny:

    Wat leuk om te lezen wat je daar tijdens het wandelen weer beleefd. Ik zie je genieten. Heerlijk! Nog heel veel plezier en hopen dat je ook een beetje beter weer krijgt, he.
    Lieve groetjes
    Tiny

  • 03 Mei 2015 - 22:41

    Ineke Heere:

    Hoi Ans,
    Wat gezellig weer, dat wij een beetje mee kijken met jouw tocht.Je hebt het gezellig zo te lezen.Je regels heb je gesteld, iedereen tegelijk opstaan en geen gerommel. Je hebt helemaal gelijk, een beetje rekening houden met anderen.Wat leuk dat je dan mensen tegenkomt uit Hoorn/Blokker, dat is toch ook sterk.
    Zo te lezen sla je de dagelijkse borreltijd niet over. Maar genieten maar hoor. Je hebt er weer hard voor gewerkt. Liefs Cees en Ineke

  • 04 Mei 2015 - 23:36

    Lotte Schenk:

    Heerlijk he, de wereld is van mij, en mensen ontmoeten, en avonturen beleven, en genieten van de mooie natuur! Heerlijk!

  • 05 Mei 2015 - 07:44

    José:

    Jij blijft ook, hoe zwaar het ook is, jij blijft genieten! Doe je goed vrouw van bijna 60. Hahaha. Geniet van "jou wereld" We duimen hier voor goed weer, nog vele mooie kilometers! Dikke zoen uit Zwaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 24006

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: