49! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 49! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

49!

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Maart 2015 | Nederland, Hoorn

7x7=49 dagen.......
Nog 7 weken.......dan ben ik al onderweg naar Oviedo!
Vliegen, bussen en dan gaaaaaaaaaaaaaaaan, daar heb ik zin aan!

Het gaat nu wel prettig opschieten, de kilometers vliegen in de benen, het goede gevoel zit er in en het voorjaar nu is echt begonnen.
Vandaag weer een prachtige tocht gelopen in 't Gooi, 22 mooie kilometers, met ja...186 deelnemers, het is wat. . Waaronder een aantal caminowandelaars en dat is zo leuk. Sommige ken ik alleen van Sint Jacob en nu hier en daar wat kennis gemaakt. Veel leuke verhalen gehoord en vooral ook veel tips! Vandaar dat ik de bus van Bilbao naar Oviedo net geboekt heb. Ik dacht, het loopt niet zo'n vaart, maar toch de medewandelaars tippen, om het toch op voorhand te boeken. Zo gezegd zo gedaan, bij ALSA, een enkele reis. Je kunt je ticket maar in de pocket hebben. Die ligt dus nu ook bij de reisbescheiden.
Vliegticket is aangepast nadat ik heea in de krant had gelezen over paspoortgegevens enzenzenz. Gemaild naar de maatschappij en zij hebben het "bij wijze van uitzondering, kosteloos omgeboekt". Ik kan gerust op naar Schiphol.

Gisteren met backpack richting Klaas gewandeld, hij vierde in de middag zijn verjaardag en ik ging rond 9.30 uur op pad. Maar zoals we eigenlijk wel weten, in deze tijd zijn er nog weinig voorzieningen onderweg open.
Soms moet je naar een zekere plaats.......ik liep langs een sportcentrum en ging naar binnen, en de welbekende vraag.... Natuurlijk, de trap rechts enzenzenz, heel hulpvaardig hoor, of ik nog iets nodig had en waar ik naar toe ging, zo bepakt. Ja, een inkoppertje, 'Trainen, ik ga lang wandelen in Spanje' en als je daarbij dan zegt dat het om +_ 450 km gaat, kijken ze je aan, wauwwwww, dat is veel. Nou dat valt nog wel mee, als je hier vanaf huis gaat, dat zijn km aantallen!

Maar goed, weer het ritme te pakken en bedenk een luwe route via Grosthuizen, zodat ik in Avenhorn koffie kan drinken, alles dicht. Dan maar naar het eerst bankje na de kippenbrug, staat daar een auto, jammer. Maar waarom niet gewoon toch even zitten, dus ja, ik zet met tas neer, pak mijn dagtasje eruit en pak een bolletje. Ik kijk naar de auto, die zit ff lekker uit de wind.... En tegelijk wenkt de man "kom maar ff naast me zitten" en ja, waarom niet, dus stap ik met me broodje en lekkers de auto in en zit heel comfortabel in een heel luxe, luwe en verwarmde auto, dat is wel ff lekker, het waaide als een gek. We hebben een leuk gesprek, woont 2 km bij mij vandaan, is op een art en craftclub enzenz.
Gewoon, heel normaal en niks geen malligheid. Het is het vertrouwde camino gevoel dat ik zo makkelijk instapte. Als ik het in de middag vertel, zeggen ze, "je stapt toch niet zomaar in een auto bij een vreemde man"???
Ja, ik wel, een beetje vertrouwen in de mensheid doet goed!
Ik had er ook helemaal geen raar idee of gevoel bij, aardig, stap maar in, en ik heb heerlijk gepauzeerd. Na een 20 minuten heb ik mijn weg weer vervolgd.
Na +_ 24 km pikt Engel mij op en zijn naar de verjaardag gegaan!

Morgen ws weer een rondje met Anja, ook dit zijn ook leuke rondjes, meestal zo rond de 12/14km, pittig doorknallen in 2 uurtjes.

Zo tellen de weken snel af. Er zijn nog diverse feestelijkheden, vriendenweekend, etentjes, familiefeestjes, nichten/tante-dag en meer van dat.
Met het vierdaagseclupje hebben we ook nog leuke tochtjes in de pen.

Al probeer ik de agenda te beheersen, het vult zich snel. Het hoort er bij en geeft veel gezelligheid. Daar mogen de trainingskilometers niet onder lijden, vandaar dit weekend. Toch 2 x vroeg uit de veren al was het de avonden daar voor niet vroeg, ff doorbijten en ja, als je eenmaal aan de wandel bent, heb je toch een voldaan gevoel.

Ik kan nog wel even 'doorvertellen', maar het is zo al snel een een hele lap tekst geworden, ik zeg, adios amigos en tot over een paar weken maar weer!

  • 09 Maart 2015 - 20:26

    Joke Bakker:

    Hoi Ans
    Je gaat weer goed voorbereidt van start zo te lezen. Geniet er maar heerlijk van! En dan aftellen 48.............
    Liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 24021

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: