Afsluiten van Camino. - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu Afsluiten van Camino. - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

Afsluiten van Camino.

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

17 Augustus 2015 | Nederland, Hoorn

Inmiddels is het al 3 maanden geleden dat ik aankwam in Santiago de Compostela en daarna naar Muxia, waar Engel mij ophaalde en op de camping As Cancelas stond.
We hebben er nog mooie weken van gemaakt.
Waar blijven de weken, als ik hier de maanden van er voor kijk, is het februari, niet te filmen, zo rapperdiethé als de tijd langs vliegt.
Er is ook veel gebeurt. We zijn eind mei thuis gekomen. Nog wat vrij gehad en daarna weer aan het werk.
Half juni belandde Engel, eigenlijk niet eens zo onverwachts, in het ziekenhuis voor zijn verstopte vaten in de benen en werd acuut geholpen. Met een verdere behandeling in het vooruitzicht.
De voorbereiding voor de vierdaagse van Nijmegen, werd voortgezet.
Broer Klaas werd geopereerd, heel heftig…..
Vlak daarna de vierdaagse en hebben een heel mooie week gehad, een met een lach en een traan. Tineke die niet geheel hersteld was liep met Engel een verkorte versie, dus wel elke dag op pad geweest. Ik heb het meest met José gewandeld, we lopen zo lekker op tempo, maken veel skik en huilen ook soms 'lekker' samen….Al met al een bijzondere week.
In de week er na is Engel vervolgens weer geholpen, maar een grotere ingreep, de aderen zijn gewoon gestript als een palingvel! Schoon gemaakt en begin september is er een controle. Als die goed is boeken we nog even een dag of 10 een zonnig land.
We hebben veel zomers weer gehad, maar ook vaak bij huis geweest en wat rust gehouden.
Met Klaas gaat het op en af……. Wat een operatie en wat een herstelperiode, het is wel heel groots, ik heb het er vaak heel lastig en moeilijk mee…..arme man….en veel respect hoe hij hier mee omgaat.
Vandaag 17 augustus, de laatste kermisdag, de hele dag regen, is het een mooi moment om dit dagboek af te sluiten en hoop zo de foto's te plaatsen zodat het AF is.
Ik heb echt wel het gevoel, er komt nog een derde Camino.
Deze is heel bijzonder geweest op een of andere manier. Als ik terug kijk….het was een korte maar ook heftige trip, het is een beetje zoals het jaar voorbij zoeft. Soms bedrijvige en heftige weken maar ook wat kabbelende periodes ….
Er zijn nog mooie plannen voor een verre reis aankomende winter, soms knipoogt het pensioen naar me en dan denk ik wel eens, niet zo lang meer werken. HET gaat om het nu!

Lieve volgers, bedankt voor alle support en hoop ook dan weer een weblog bij te houden tijdens mijn derde Camino, ooit…
Grote groeten van een dankbare en blije Answeeraandewandel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 24003

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: