7 Verlaten oorden.... - Reisverslag uit Grandas de Salime, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu 7 Verlaten oorden.... - Reisverslag uit Grandas de Salime, Spanje van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

7 Verlaten oorden....

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

04 Mei 2015 | Spanje, Grandas de Salime

Hallo, na een aantal dagen kan ik even in de lucht op de laptop van de hopitalera, he, he. Van een webverslag kwam gewoon helemaal niks. Maar goed ik ben in de lucht, wifi is als goud zo zeldzaam hier. Het zijn dan ook dorpjes van het jaar kruik en als er al een dorpje is. Het wandelen is prachtig, ik loop door de mooiste kalenderfoto's en beklim als een berggeit de toppen van hier. Al pak ik soms de fietsroute, daar de camino een blubberpartij en keienfeest is. Het is geen drukte op de route, en dan spreekt het vanzelf dat de koffiebonen ook zeer dun gezaaid zijn, voor die paar wandelaars kun je geen Grand Café bestieren.
De herberghen zijn ook weer speciaal, vaak met niks... dus wordt er pasta gemaakt, een wijntje erbij en in clupjes wordt er simpel maar lekker gekookt. De eerste dag liep ik met een spaanse man, die raakte erg vermoeid, geblesserd enzenzenz, die had ik ¨achtergelaten¨hij moest helemaal een beetje huilen en wat ... vandaag, hoe wondelijk, is hij ook hier in dit plaatsje aangekomen, kan bijna niet, maar goed ieder zijn camino. Doordat er niet veel wandelaars zijn, herken je ook snel iedereen!
Gisteren was de herbegh, net even buiten het dorpje, 5 km, die laatste zijn vaak de langste... Vanmorgen moest ik die weer terug.... ik zie in een seconde vanuit mijn ooghoek een boertje in zijn auto stappen en bedenk mij geen moment,...Tienda, La Mesa? en voor ik het wist lag me tas en stokken achterin en mocht ik meerijden, het is geen spijbelen of zoiets hoor, als je langs de fietsroute wandeld maak je meer km, dus dit mocht even!.

Vandaag was het een wonderlijke route, van La Mesa tot Grandas de Salime, prachtig maar wat een mist, ik liep boven de wolken, heel apart. Ook langs het stuwmeer van Salime gelopen, wat is dat mooi en wat een heerlijk weertje, daar wordt je blij van. Behalve de laatste km een bui.................................zeikienat!
Maar gelukkig kon alles in de droger van de herbergh.

Onderweg de 2 dames uit Hoorn nog even gezien en we gaan vanavond samen eten. Er zijn hier restaurantjes, YES!!!!
Met Magret wandel ik een rondje door het pitoreske plaatsje, vele kleine straatjes, tienda's, zijn heel piepkleine winkels van sinkel, zij verkopen 'bijna' alles op een paar vierkante meter en hebben daarin vaak nog een klein barretje.

De Hospitalera wil de laptop terug, zo zijn jullie toch even op de hoogte van answeeraandewandel!!!!! Adios, dikke zoen voor allemaal!*

  • 04 Mei 2015 - 17:11

    René Stam :

    Hoi Ans,
    weer leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij is het heel anders dan camino Frances, waar je met veel meer mensen loopt dan op de primitivo.
    leuk om te lezen dat je zelfs boven de wolken uitgestegen bent en toch zo gewoon blijft.
    Geniet, voor je het weet is het weer voorbij.
    xxx

  • 04 Mei 2015 - 19:15

    Petra:

    Ha die Ans. Wat een mooie verhalen weer. Het lijkt wel een beetje op Zuid Frankrijk daar kenden we elkaar ook allemaal. Ja ik mis het pelgrimeren hoor, maar mijn tijd komt nog wel.
    Ik ben wel benieuwd hoe die dames uit Hoorn heten?

    Geniet met volle teugen Ans !

  • 04 Mei 2015 - 19:59

    Vronie:

    Wat een enthousiasme heerlijk zoals jij geniet

  • 04 Mei 2015 - 21:13

    Anke:

    Dat was weer even genieten, het is nog even wachten voor ons.

  • 04 Mei 2015 - 21:20

    Nicolet:

    Ans, wat een heerlijke inspirerende verhalen van je. Geniet er lekker van. Je bent een topper.

  • 04 Mei 2015 - 21:34

    Lex:

    Weer een mooie sfeer reportage van je. Ook zelf weer een beetje in de camino stemming

  • 04 Mei 2015 - 22:17

    Sandra Groot:

    Wat een leuk verhaal weer, u spreekt genoeg mensen het is echt weer een belevenis!
    Wandel ze nog.
    Kus Niggie

  • 04 Mei 2015 - 22:19

    Irene:

    Ansindewolken ... wat heerlijk allemaal! Wandel lekker verder, groeten van Irene

  • 04 Mei 2015 - 22:56

    Agnes Stuifbergen:

    Ans wat een verhaal!!!
    Wij vinden jouw zo,n stoer sterk en dapper wijf. Geweldig!!!!

  • 04 Mei 2015 - 23:34

    Jan De Hospitalero:

    Hoi Ans,

    Leuk verslag.
    Dat is wel heel andere koek dan de Camino Francés waar je zo'n beetje over de hoofden kan lopen.....
    Roncesvalles is jammergenoeg ook niet meer zo gezellig als vorig jaar, maar dat hoor je nog wel.
    Veel plezier verder en "Buen Camino"

    Jan

  • 05 Mei 2015 - 10:29

    Ralph En Wilma:

    Hoi Ans

    Met veel plezier lezen we de belevenissen en dan zeggen we tegen elkaar. Mujer con las bolos!!!!! Heerlijk.
    Veel plezier en mooie ontmoetingen.

    Knuf van ons

  • 05 Mei 2015 - 14:21

    Joke Bakker:

    Hy Ans
    Weer heerlijk om weer in je " boek" te stappen, leuke mensen en mooie momenten en een prachtige omgeving. Ik blijf je volgen.
    Groetjes uit Castricum van Joke

  • 05 Mei 2015 - 16:36

    Ina En Cees:

    Zit Engel afgelopen zaterdag op zijn gemakkie bij de Bierstal in het zonnetje op het terras. Wij dachten dat hij al vertrokken was, maar nee hoor, hij had nog alle tijd. Op hetzelfde moment lijd jij ontberingen in een tijdloze wereld. Ontberingen waarvan je geniet merken we. Weer een streep op je bucketlist.

  • 06 Mei 2015 - 12:12

    Ton Faber:

    Zo gaat het goed zo gaat het beter alweer een kilometer.
    Zet hem op Ans .
    Dikke kus Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 23985

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: