Aftellen. - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu Aftellen. - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

Aftellen.

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

29 Maart 2015 | Nederland, Hoorn

Hallo "followers",

Het telt al rap af, nog geen 30 dagen meer voor ik vertrek…..Voor mijn Camino de Primitivo, vanaf Oviedo tot aan Finesterre. Vandaag over 4 weken zit ik in 'the plane'. Het nadert met rasse schrede om het maar op originele wijze te verwoorden. Spannend.
2 Jaar geleden was alles zo nieuw en onbekend. Je denkt dat je het nu wel weet, maar hoe zal het deze keer gaan. Ik wil heel blanco starten, natuurlijk denk ik aan toen, maar goed, het zal heel anders zijn. De routine in de herbergen en de eetpatronen zullen zo ongeveer hetzelfde zijn. Ja, met anderen. En toch, heb ik de gezonde spanning. De tas vordert al aardig. Vanmiddag weer +_ 500 gram winst gemaakt. Gewichtswinst op toiletartikelen en op kleding.
Hoever kun en mag je gaan.
Engel en ik zijn samen naar de voorjaarsbijeenkomst van Sint Jacob in Amersfoort geweest. Er was veel info en er waren lezingen over vele mooie pelgrimswegen naar Santiago, Rome en/of Istanbul. Ook voor het hospitaleren veel interessants. De wereld hierom heen wordt iedere keer wat groter.
Lastiger ook, ik zie 2 mannen staan en veel later schiet het mij te binnen, de ene was gastheer van de LageLandenHuiskamer in Santiago, de 2de man was toen gelijk met mij aangekomen in de Huiskamer. Helaas heb ik hem na mijn herkenningsmoment niet meer gezien.
Zo verstrijken de weken en dagen. Volgende week is het paasweekend. We willen met het Kipje weg maar de temperaturen zeggen niet veel goeds. We spreken niets af en laten het dan ook rustig op ons afkomen, er zit vast een Schoorls rondje in!
Op het werk is het afstrepen ook begonnen en draag al taken over zodat niet alles op het laatste nippertje aan komt. Het is wat rommelig en bedrijvig, dat heeft allemaal met vernieuwingen te maken en dat krijgt zijn vorm vast wel. Loslaten is het credo…………….
Twee medepelgrims uit Castricum en Groesbeek weer gesproken, zij gaan vanaf Irun aan de wandel. Leuk om even wat voorpret uit te wisselen en te delen.
Thuis nog wat kleine klusjes, de caravan eerdaags reisklaar maken, hoe leuk is het allemaal. Hier en daar nog een verjaardag, Toneeluitvoering, Familie- en Stuivendag, naar Soldaat van Oranje, De Passion en het 10 jarig jubileum van ons wekelijks rondje lopen met Anja, gaan we vieren met een etentje samen met de mannen. [we hebben nooit wat]
Stop, ik zit bijna op de 400 woorden, langer is te lang.

Adios van een Globetrotter!

  • 29 Maart 2015 - 18:40

    Frans:

    Hallo Ans,
    Nog minder dan 30 dagen dan begint voor jou een van de mooiste tochten die er bestaan. Neem vooral de route over Hospitales, fantastisch mooi. Een zeer aanbevelingswaardige herberg is de jeugdherberg in Castro en ook na Lugo de herberg in Ponte Ferreira mag er ook zijn. Al met al vind ik persoonlijk de Primitivo, na het rondje Santiago, Muxia, Fisterra, Santiago, de mooiste die ik tot nog toe gelopen heb.
    Voor mij nog 50 dagen en dan begint mijn volgende tocht in Viseu en de plannen voor 2016 zijn er ook al nl. de Levante vanaf Valencia. Na een aantal korte routes weer eens eentje boven de 1000 km. Heel veel succes, een fantastische tocht en bom Caminho.
    Frans

  • 29 Maart 2015 - 19:20

    Vronie:

    Ik kruip in je broekzak, dat zal je wel begrijpen

  • 29 Maart 2015 - 21:41

    Petra:

    Hoi Ans. Spannend hoor. Het pelgrimeren is en blijft verslavend. Over 2 weken ben ik van plan om te vertrekken maar het hangt nu nog even van de omstandigheden af. Ik hou je wel op de hoogte. Groet Petra

  • 30 Maart 2015 - 14:11

    Anke:

    Hoi Ans,
    We gaan je zeker volgen, ook omdat wij de 19 de mei vliegen naar Bilbao en vandaar met de bus naar Oivedo. Wij hebben er ook heel veel zin in, we genieten nu al met de voorbereiding.
    Buen Camino Anke en Ben. ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 23998

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 31 Mei 2015

Vanaf Oviedo op de Camino!

Landen bezocht: