Bijna augustus! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu Bijna augustus! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ans Zonneveld - WaarBenJij.nu

Bijna augustus!

Door: Ans/thuis

Blijf op de hoogte en volg Ans

30 Juli 2014 | Nederland, Hoorn

Jemig mensen, zijn we al bijna augustus, waar blijven de dagen en weken?

Spanje hebben we gehad, heerlijke weken in Sitges, omgeving Barcelona, veel gezien, gewandeld en rondgereden met ons gehuurde autootje.
Prachtig, wat was het mooi om terug te zijn in het noorden van Spanje, de taal weer te horen, het eten en drinken, de sfeer......ja, ik ben verkocht! Niet om te wonen hoor, het kan te gek.

Geneve zijn we ook geweest, met het groepje van Wiegert, erg leuk gehad en daarna op naar de vierdaagse van Nijmegen. We hebben mooie en gevarieerde trainingstochtjes gemaakt, weer's wat andere km dan voorgaande jaren, dit houd en pit erin.

Het lijkt, nee het is zo, dat we vaker en meer bekenden van de Caminowereld tegen komen en er inmiddels veel bekenden van zijn geworden. Dat maakt het zó leuk, hallo, hoi, hoe is het, ben je al geweest, ga je nog en dit gaat over en weer en de verhalen natuurlijk, het blijft leuk om te horen en om te vertellen.

In Nijmegen ook vele bekenden gezien en ook nog veel met een rugtas met de Camino- en Santiagosymbolen erop gespeld, geplakt, genaaid, lopend met een stok of de espritslinger aan de tas. Velen op de foto gezet en praatje gemaakt. Ook bij de Jacobuskapel geweest en een aantal wandelaars gesproken.

De vierdaagse is prima verlopen, voor mij althans. De donderdag 17 juli is in een horrordag verandert, de MH17, vliegtuig was neergehaald en daarbij vele slachtoffers gemaakt. Dit gaf de vrijdag een gepaste domper op de mooie dagen, terecht....zoveel leed en verdriet, heel Nederland was in rouw.....Nu 2 weken later is het nog steeds het gesprek van de dag, zoveel mensen als hiermee geraakt zijn, al dan niet van slachtoffers, dan wel mensen die geholpen hebben op welke manier dan ook, respect.....stil........

Inmiddels is het eind juli, het duurt nog lang hoor, 9 maanden tel ik nu, en de plannen zijn.... Oviedo, Santiago, Muxia en dan met de KIP weer terug. Ook Engel kijkt hier naar uit en is al aan het kijken welke route er mooi, leuk en vooral vocht-en geestrijk is!!!

Maar eerst hebben we nog 2 weekendjes weg, ws een weekje KIP te gaan, voor we in Roncesvalles beginnen met Hospitaleren, dat wordt een hoofdstuk apart en laat je weten hoe dit gaat, spannend en weer geheel wat nieuws voor ons beide.

Het is al met al een aardig stukje tekst geworden, voor je weet komt er een verslag vanuit Roncesvalles, daar kijken we naar uit. Het is veel schoonmaak, korveediensten, heel vroeg op, wassen, net wat de logees nodig hebben. Toch is het bijzonder dat we daar naar toe 'mogen', de aandacht en warmte doorgeven die we vorig jaar zelf zoveel onderweg hebben mogen ontvangen.

Tot een volgend stukkie tekst, voor iedereen een mooie zomer en een zonnegroet van Ans.

Ook dit wil nog schrijven, broer Klaas is zó ziek nu, momenteel klaar met de bestralingen om zij keelkanker te bestrijden, maar mijn God en Hemel, wat is hij ziek zeg en wat is het pijnlijk voor hem, alle kapellen worden aangedaan om kaarsjes op te steken en het mag bidden dat het allemaal goed komt......

Ans

Ans Zonneveld-Stuifbergen Woont in Blokker met Engel Zonneveld Werkt al 23 jaar op Leekerweide als Coordinator van Team Voeding Ik word in mei 2015, 60 jaar en trakteer Engel op een ritje met de Kip naar Finesterre, waar ik naar toe wandel vanaf Oviedo. Totaal zo'n +_ 400 mooie km De start van de wandeling is zo +_ eind April / Mei en wil er ongeveer 20 dagen over doen.

Actief sinds 10 Maart 2014